hmmm....

sukar menjadi diri sendiri
diri mudah terikut
tiada asas yang kukuh
perlunya sesuatu
memperkukuh yang lemah

Monday, October 11, 2010

kunjungan...1

Alhamdulillah, dapat lagi saya bersama sahabat-sahabat lama berkunjung ke bumi tarbiyah SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang. Kesempatan cuti semmester digunakan sebaiknya untuk turun ke sekolah tercinta. Berbekalkan niat asal untuk mengambil sijil SPM yang sudah lama tersimpan di pejabat sekolah. Tanggal 8 Oktober 2010 bersamaan hari terakhir di bulan Syawal, langkah saya ke sana cukup bertuah. Bersama sahabat saya Ashraf Misran kami memulakan perjalanan ke sekolah.

Sampai sahaja di sekolah, cadangnya nak jumpa Cik JO (pekerja pejabat), nak terus ambil sijil SPM tetapi kami cukup bertuah apabila hari berkenaan para guru membuat jamuan Aidilfitri di pejabat sekolah. Dengan segan silunya kami mengambil makanan yang disediakan setelah dijemput oleh beberapa orang guru dan kakitangan. Antara nikamat yang paling saya hargai bila berkunjung di sekolah bukanlah makanannya tetapi peluang bersua muka dengan para murabbi yang telah mendidik saya sepanjang saya berada di sana.

Perjumpaan dengan para guru membuatkan saya merasa cukup terharu yang tidak dapat digambarkan. Sebab tu tidak ada gambar yang saya ambil bersama guru kerana ianya tidak dapat digambarkan.(sekadar alasan)

Saya mengharapkan doa para guru untuk terus berjaya dalam hidup...Amin
Bersama sahabat yang turut sama dalam kunjungan ..


No comments:

Post a Comment